Payroll / Accounts Payable Administrator
N/A Chaleur Forest Products
Belledune, NB, Canada
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Our company has a job opportunity with access to pension and benefits for two full-time, permanent Payroll/Accounts Payable Administrator in Belledune, New Brunswick, with some travel to Bathurst as required.

Our company is the result of the consolidation of two established forest products companies and operates three sites in New Brunswick. Our mills located in Bathurst and Belledune have completely automated lines, producing over 300 million board feet of lumber per year. The woodlands and forestry management operations are based in Miramichi. Our lumber is marketed throughout North America and distributed by rail and truck to the Canadian and the US Eastern Seaboard.

we strive to be industry leaders in the Safety field, we work to provide all our employees a safe and healthy work environment

 

Role & Responsibilities:

  • Administration of full cycle payroll processing and year end processes
  • Compiling payroll data and maintaining records in accordance with internal payroll processes
  • Preparing reports and statements related to payroll and payables
  • Assisting with ROE's and T4's
  • Assisting in the preparation and payment of government remittances
  • Performing filing and maintenance for various payroll and payable materials
  • Account reconciliations
  • Preparation of regulatory reporting & monthly tax filings
  • Completing month-end and year-end close processes
  • Processing and payment of invoices
  • Following up with vendors to ensure completeness of accounts payables

 

Skills & Qualifications:

  • High School Diploma.
  • Enrolment or Successful completion of Payroll Administration course.
  • Working experience in Accounts Payable.
  • Extremely proficient with software systems including Microsoft Office products.
  • Experience working with Sage accounting software would be an asset.
  • Minimum of 3 years related experience.
  • Proficiency in data entry and Payroll Services.
  • Experience in a Manufacturing environment.
  • Efficient with time management and meeting timelines.
  • Strong sense of detail and ability to multi-task.
  • Bilingual (a strong asset).

 

Benefits:

  • Competitive salary
  • Paid Leave
  • Great health benefits
  • Pension contributions
  • Retention bonuses

 

The normal schedule would be: Full-time, Monday to Friday 8:00-4:30.

It's no wonder why people love working for such an amazing company. Join one of Northern New Brunswick's fastest growing employers!

 

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a une possibilité d’emploi avec accès à une pension et à des avantages sociaux pour deux administrateur de la paie et des comptes fournisseurs permanent à temps plein à Bathurst, au Nouveau-Brunswick.

 est le résultat du regroupement de deux entreprises établies de produits forestiers et exploite trois sites au Nouveau-Brunswick. Nos usines situées à Bathurst et Belledune ont des lignes entièrement automatisées, produisant plus de 300 millions de pieds-planche de bois d’œuvre par année. Les activités de gestion forestière et foresterie sont situées à Miramichi. Notre bois d’œuvre est commercialisé partout en Amérique du Nord et distribué par train et par camion sur la côte est du Canada et des États-Unis.

Chez, nous nous efforçons d’être des chefs de l’industrie parmis le domaine de la sécurité, nous travaillons pour offrir à tous nos employés un environnement de travail sûr et sain.

 

Principales responsabilités :

  • Administration du traitement complet de la paie et des processus de fin d’année
  • Compiler les données de paie et tenir des registres conformément aux processus internes de paie
  • Préparer des rapports et des relevés relatifs à la paie et aux créditeurs
  • Aider avec les relevés d’emploi et les T4
  • Aider à la préparation et au paiement des envois de fonds du gouvernement
  • Effectuer le classement et la maintenance de divers documents de paie et de paiement
  • Rapprochements de comptes
  • Préparation des rapports réglementaires et des déclarations de revenus mensuelles
  • Terminer les processus de clôture de fin de mois et de fin d’exercice
  • Traitement et paiement des factures
  • Assurer le suivi auprès des fournisseurs pour assurer l’exhaustivité des comptes fournisseurs

 

Les conditions préalables sont les suivantes :

  • Diplôme d’études secondaires.
  • Inscription ou réussite du cours d’administration de la paie.
  • Expérience de travail dans les comptes fournisseurs.
  • Extrêmement compétent avec les systèmes logiciels, y compris les produits Microsoft Office.
  • Une expérience de travail avec le logiciel de comptabilité Sage serait un atout.
  • Minimum de 3 ans d’expérience connexe.
  • Maîtrise de la saisie de données et des services de paie.
  • Expérience dans un environnement de fabrication.
  • Efficace avec la gestion du temps et les délais de réunion.
  • Attentionné au détail et capacité à effectuer plusieurs tâches à la fois.
  • Bilingue (un atout important).

 

Avantages:

  • Position Permanent temps pleins
  • Salaire compétitif
  • Vacances
  • Un bon plan d’assurances santé
  • Contributions de pensions
  • Primes tel que celle de reconnaissance

 

L’horaire normal serait: du lundi au vendredi de 8h00 à 16h30.

Il n’est pas étonnant que les gens aiment travailler pour une entreprise aussi incroyable que Chaleur Forest Products. Joignez-vous à l’un des employeurs du Nord du Nouveau-Brunswick qui connaît la croissance la plus rapide!

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